Які проєкти готові запропонувати громаді міста Дубно ВПО та місцеві вчителі?

25 жовтня 2022 року у Дубенському ліцеї № 5 понад 30 вимушених переселенців та педагогів й адміністраторів шкіл і представників Дубенської міської та  районної  виконавчої влади, відповідальних за роботу з ВПО (вимушено переміщеними особами) та систему освіти рамках реалізації проєкту від Global Fund for Community Foundation, організованому Благодійною організацією «Фонд громади міста Дубна «Добробут», пройшли навчання зі створення проєктів розвитку громади. Курс провів відомий громадський діяч Руслан Краплич за методою та з використанням досвіду Фундації імені князів-благодійників Острозьких, який поділився секретами того, як експерти та співробітники донорських організацій сприймають та розглядають проєкти. 

В ході занять учасники розібралися з мотивами Донорів. Обговорили  деталі того, яким чином необхідно описати в проекті, вирішувану в інноваційний спосіб, проблему. Як формулювати Мету та Завдання. Планувати впровадження інновацій. Оформляти кількісні та якісні  результати. Забезпечити належні Моніторинг і Оцінку, щоб вчасно ухвалювати управлінські рішення та готувати схвальні інформаційно-аналітичні та фінансові звіти про виконання проєкту.  Скласти якісний бюджет проєкту. І як забезпечити надійний логічний зв’язок між усіма розділами проєкту, що буде вирішувати найгостріші проблеми людей. 

В ході тренінгу учасники виписали не менше 20 актуальних проблем громади, які добре помітні людям, що прибули до міста Дубна й Дубенського району  з інших міст. А саме: слабка організація змістовного та цікавого для підлітків дозвілля за межами шкіл; низький рівень культури громадян поводження з побутовими відходами, несанкціоновані смітники на околицях міста та забруднення вод річки Іква; необлаштоване належно та неумебльоване житло для вимушених переселенців, які потребують більшого включення у суспільне й економічне життя громади;  низький рівень використання систем альтернативної енергетики й енергоощадних технологій та просторового планування; недостатня фінансова грамотність вчителів, учнів, батьків, вимушених переселенців, що провокує бідність як зараз, так і в далекій перспективі; слабка система менеджменту, що не забезпечує фінансової життєздатності та не розвиває інновації у комунальних установах, включно із закладами освіти тощо.

Зазначені й інші, озвучені учасниками, проблеми є по суті сформульованими ідеями наступних проєктів, які можуть бути підготовані за співпраці з  «Фондом громади міста Дубна «Добробут» та Фундації імені князів-благодійників Острозьких.